Davor_Sanvincenti_

Krenimo od premise da je Svemir sve. On je ukupnost svega što postoji, uključujući sav: prostor, vrijeme, materiju, energiju i sve iza toga . On krije nedostižne istine, nedohvatljive granice, u svojoj svemoći on krije i svjetlost i tamu, tišinu i zvuk.
Interaktivu prostorno-zvučnu instalaciju Davor Sanvincenti gradi upravo na tragu promišljanja Svemira u odnosu na čovjeka, postavljajući u njoj vertikalnu smjernicu iščitavnja značenja te povezivanja i zatvaranja kruga između nas i Svemira. Pojam (empty set, prazni skup) u matematičkoj teoriji skupova predstavlja jedinstveni skup koji ne sadrži nijedan element, on je istovremeno i otvoren i zatvoren, on je sve i ništa , baš kao i Svemir. Instalacija je naručena za Muzički biennale Zagreb i predstvalja svojevrsni nastavak ranije započetog proučavanja odnosa zvuka i prostora, materijalizacije šumova, konkretno lokalizacije beskraja zvukova svemirskih prostranstva. Ideja rada počiva na kontrapunktu, na suprotnostima koje se uzajamno nadopunjuju i u konačnici čine cjelinu. Prostor galerije autor puni prazninom. Tišina nas uvlači u sebe samu. Na mjesto horizonta, koji dijeli nebo i Zemlju, autor postavlja maslinu za svjedoka vremena. Ostavljen sam, izdvojen iz mase, posjetitelj dopušta zvuku vjetra, zvijezda, valova i konstelacija da obuzme prostor.
Znanstvenici Sveučilišta u Birminghamu, mjereći promjene u svjetlosti zviježđa Gemma, otkrili u još prije nekoliko godina da zahvaljujući tzv. „starquakes“ (zvjezdanim potresima) koji rezorniraju od površine do jezgre, zvijezda može vibrirati poput glazbenog instrumenta stvarajući harmonični šum. Utvrđen je odnos veličine i zvuka – što je zvijezda veća frekvencija je niža, dok vibracije uzrokuju širenja i kontrakcije koje rezultiraju u obliku treperujućeg svjetla. U svojom novom radu Sanvincenti nastavlja istraživanje odnosa treperavih prostranstva zvjezdanih šumova i opipljive realnosti svijeta oko nas gradeći kontrapunkt zvuka i tišine. Interaktivna instalacija sastoji se od reza debla drevne istarske masline, ispolirane japanskom tehnikom otkrivanja godova. Svaki god svjedok je vremena i zalog novog putovanja. U razgranatosti debla masline, koja i sama čini svojevrsno sazviježđe, jasno vidimo vrijeme odluke jednog drveta. Između godova autor perforira one konstelacije zviježđa koje su bile vidljive u trenutku kad je maslina dopustila rez. Punjene korijenom iste masline, konstelacije ostvaruju potpunu vertikalizaciju, povezanost najdubljeg s najvišim, znanog i nepoznatog, reza na rezu. Posjetitelj je pozvan da nježnom gestom pređe preko vremena jednog stabla te tako aktivira zvukove, šumove i hramonije prirodnih zvučnih zapisa ukorijenjenih među godovima. Njihovom aktivacijom u prostor se ultrasoničnim zvučnicima isprepliću i odašilju valovi snimljeni zvučnim sondama NASAe i terenskih snimki izvornog područja masline. Zvuk usmjereno putuje prostorom galerije stvarajući individualizirano iskustvo slušanja, ovisno o poziciji.
Nastalo iskustvo u osnovi je iskonski šum Svemira, to je harmonija beskraja, kontrapunkt tišine i šuma, bez naknadnih intervencija i klasičnih glazbenih pravila.
Dodir postaje simbolička poveznica kontrapunkta, dodir nečujnog!
Karla Pudar
 

Izložba se može pogledati i poslušati u radno vrijeme Galerije SC do 25.4.2015., http://galerija.sczg.hr/
Više informacija o izložbi i programima 28. Muzičkog biennala Zagreb na www.mbz.hr

Davor Sanvincenti / r.1979/ multimedijalni je umjetnik. Intenzivno se bavi područjem fenomenologije audiovizualnog i antropologijom vizualne kulture, fokusirajudi se na propitivanje različitih stanja i oblika ljudskih osjeta i percepcija. Njegovo se umjetničko djelovanje grana u razne medije: film i video, fotografija, fizičke svjetlosne i zvučne instalacije te audiovizualni performansi. U radovima se bavi konceptom iluzije, istražujudi mogude granice percepcije te konstrukcije iskustva. Dobitnik je više nagrada među kojima Radoslav Putar (2010.) za najboljeg umjetnika do 35 godina te T-HT Nagrade pri Muzeju Suvremenih Umjetnosti Zagreb (2008). Izlagao je na brojnim međunarodnim izložbama i festivalima, na lokacijama poput Centre Georges Pompidou, Paris; HfG/ZKM, Karlsruhe; UniversalMuseum Joanneum, Graz; Lincoln Center, New York; Museo de Arte Contemporaneo, Oaxaca; FRAC Pays de la Loire, Carquefou; Camera Austria, Graz; MSU, Zagreb; La Triennale, Milano; NIU, Barcelona; Filmoteca Española, Madrid; Glassbox, Paris; Haus der Kulturen der Welt, Berlin.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *