DAVOR_SANVINCENTI_A_Ray_of_Darkness

U audiovizualno-fizičkoj instalaciji A Ray of Darkness Davor Sanvincenti nastavlja svoj umjetničko-istraživački projekt u kojem koristi znanja iz područja astrstrofotografije, zvučne geometrije i antropologije. Ispitivanjem Kvazara, najsvjetlijih objekata u Svemiru koji se povezuju s njegovim počecima te proučavanjem znanstvenog aspekta svjetla i malih svjetlosnih tijela, uz zvučnu kompoziciju koja stvara dojam kretanja, umjetnik stvara ambijent koji posjetitelja ozdvaja od svakodnevnih podražaja (izvangalerijskog) svijeta te ga potiče na iskonski prostorno-vremenski dijalog. Vremenska dimenzija naglašena je fizičkom prisutnošću Zemlje, u obliku miksteške zemlje, jednim od najstarijih svjedoka promjena od početaka formiranja planeta.

Otvorenje 12. prosinca u 19h u Galeriji SC.
RADNO VRIJEME GALERIJE za vrijeme izložbe A Ray of Darkness
13 – 23.12. te 27, 29. i 30.12. od 17 do 21 sati svaki dan osim nedjelje

Davor Sanvincenti
A Ray of Darkness

Uloga umjetnika je ključna za pomoć u razvijanju onih vrsta intuicija, novih metafora, koncepata i lingivstičkih elemenata koje su nužne za istraživanje novih graničnih teritorija, od mikro do makro razine. Roger Malina

Poznati astronom Roger Malina zagovornik je interakcije umjetnosti i znanosti, a migracija izvanznanstvenih ideja i metoda u znanost upravo je ono što će omogućiti nova (sa)znanja. Ovu misao on iznosi u vremenu kada astronomija, jedna od najstarijih znanstvenih disciplina, doslovno tapka u mraku. Početkom novog tisućljeća utvrđeno je, naime, da se 97% Svemira sastoji upravo od, ljudskim osjetilima nedokučive, tamne energije. I zato je nužno, tvrdi znanstvenik, sve prikupljane podatke i znanstvene metode učiniti dostupne svima, kako bi pomogli u njihovoj spoznaji.
U umjetničkoj audiovizualnoj prostornoj instalaciji A Ray of Darkness Davor Sanvincenti, radi upravo to: koristi znanja iz astrofotografije, zvučne geometrije i antropologije Svemira, a samo istraživanje započeo je prije pet godina. Njegova intuitivna energija, koja približava gledatelju (neznanstveniku) osnovne pojmove (astroloških) otkrića, osjeća se i u radovima koji prethode ovoj instalaciji. Rad Nevidljivi pejzaži: Svemir, prikazan 2011. godine u Galeriji Bačva, dao je naznake ovog istraživanja, posjetioca postavio sred antropocentrične situacije u kojoj glavnu ulogu imaju Kvazari, a zvukom je postignuta i kružna fizička senzacija, stvarajući tako meditativni prostor. Istraživanje se nastavlja i kroz prostornu instalaciju, iz 2013. godine, El Tiempo, en reposo entre la Tierra y el Cielo napravljenu za prostor Otvorene kocke Muzeja suvremene umjetnosti u Oaxaci u Meksiku. Uz primarni element instalacije, crvenu zemlju s područja na kojem živi starosjedilačko pleme Mišteka, bitan dio konstrukcije čine zvučni valovi koji u pravilnim razmacima pokreću vodom napunjenu površinu ogledala.
U Galeriji SC prisutni su gotovo svi elementi prethodnih instalacija: svakog solarnog sata razvija se kvadrofonična kompozicija koja ponovno završava u početnoj tišini, u polju astrofotografije ispituju se najsvjetliji oblici Svemira Kvazari, a na središnjoj skulpturi nalazi se i mala količina mištečke zemlje. Ekspanzija zvučnih valova i projekcija odaju osjećaj širenja, referirajući se upravo na spomenutu tamnu energiju čiji negativni tlak rezultira odbojnom gravitacijskom silom te ubrzava širenje Svemira. Višestruka projekcija snimaka Kvazara ukazuje na pojam gravitacijske leće, koja uzrokuje iskrivljenje zraka svjetlosti ponekad multiciplirajući određene elemente, pojam koji, iako izobličuje, pomaže u (raz)otkrivanju temeljnih kozmoloških pitanja. Podatke, znanja i alate iz znanosti Davor Sanvincenti koristi za proširivanje i preispitivanje ljudske percepcije. I posjetitelj je suočen, ne s novim tehnologijama, astronomskim otkrićima i skulpturom, nego upravo sa sinergijom koju stvaraju svi elementi od kojih se instalacija sastoji. Sinergijom energije svete zemlje Mišteka, starosjedilaca koji crvenu zemlju ponosno čuvaju, zemlju koja se smatra jednim od najstarijih svjedoka našeg planeta; energije Kvazara, navodnih svjedoka samih početaka Svemira te cirkularnog zvuka koji ih objedinjuje i u potpunosti izolira od vanjskog svijeta.
Instalacija A Ray of Darkness izdvaja čovjeka od svakodnevnih preokupacija, mjesto i vrijeme postaju nevažni, a ljudska je spoznaja stavljena u prvi plan. A zraka tmine iz naslova nije zraka mraka realnosti negativnog predznaka – upravo suprotno, zraka je to neslućenih mogućnosti, još nepoznatih saznanja i izazova ljudskoj kognitivnoj percepciji. Marta Kiš

Davor Sanvincenti / r.1979 / multimedijalni je umjetnik. Intenzivno se bavi fenomenologijom audiovizualnog i antropologijom vizualne kulture, fokusirajudi se na propitivanje različitih stanja i oblika ljudskih osjeta i percepcija. Njegovo se umjetničko djelovanje grana u razne medije: film i video, fotografija, fizičke svjetlosne i zvučne instalacije te audiovizualni performansi. Njegovi se radovi bave konceptom iluzije, istražujudi mogude granice percepcije te konstrukcije iskustva. Sanvincenti istražuje estetske i kvalitativne mogudnosti različitih medija u funkciji direktne komunikacije s posjetiteljem koji postaje neizbježan dio samoga rada, reflektiraju da misaono-tjelesna struktura. Dobitnik je nagrade Radoslav Putar 2010 za najboljeg umjetnika do 35 godina.
Njegovi su radovi prikazani na brojnim međunarodnim izložbama i festivalima, poput Rencontres Internationales Paris/Berlin/Madrid, LOOP /Barcelona, 25FPS /Zagreb, World Film Festival /Bangkok, VideoEX /Zurich, CineMed /Montpellier te na lokacijama poput Centre Georges Pompidou, Paris; ZKM, Karlsruhe; Lincoln Center, New York; UniversalMueum Joanneum, Graz; FRAC Pays de la Loire, Carquefou; Museo de Arte Contemporanea, Oaxaca; MSU, Zagreb; NIU, Barcelona; La Triennale, Milano; MoCA Vojvodina, Novi Sad; Filmoteca Española, Madrid; Glassbox Gallery, Pariz; Haus der Kulturen der Welt, Berlin.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *